söndag 7 november 2010

På pickniktur

Jag red på Mona och hade Disa som packhäst och Kurt som vägvisare ... Kurt och Disa var inte riktigt kompatibla för dagen så Anneli fick ta över Kurt ett tag tills de hade lugnat ner sig. Efter fika pausen gick det bättre.Alla stallets hästar fick följa med! Jag hade mina två, Anneli red Hugin och Lilli red på Hellman.
Anneli hade hittat en superfin plats att fika på! På bilden är Anneli, Lilli, Kurt och Mix.
Hellman, Hugin, Mona och Disa vilar upp sig. Eftersom hästarna nyss blivit friska så blev det en tur med enbart skritt. Disa hadde dessutom ett fult sår på insidan av höger bakben när jag hämtade henne ur hagen, rejält svullen mellan kotan och hasen men inte halt. Så jag tvättade rent och sen fick hon skritta med på turen och vips - svullnaden nästan helt borta! Blir till att promenera henne och tvätta sår i veckan som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar